Præsenteret her 16. oktober 2017
https://www.youtube.com/watch?v=-pa2k3xwtFc
16. feb. 2017 - Uploadet af henriettewk
Mød Sten Laursen, der begyndte at køre
racerløb da han var 65 år og nu runder han 74 år. Han kører i ...
www.DenKorteAvis.dk
http://www.pokerpartiet.dk/435241052
www.wikipedia.net www.Sabbat-Kristne.dk www.Google.dk
Et Oprør i et Demokratisk Samfund foregår naturligvis over stemmesedlen = når der er = Kommunevalg eller Folketingsvalg.
Vi Konstaterer et begyndende Dansk Oprør over stemmesedlen.
Oprør fra =
Folket = over stemmesedlen
Oprør fra = Folket = over stemmesedlen
http://www.sagenskerne.dk/21050767
http://www.pokerpartiet.dk/8976391
http://www.pokerpartiet.dk/435489862
www.DKsamling.dk
www.Altinget.dk
Ludvig Mylius-Erichsen
I årene 1902-04 deltog forfatteren og journalisten Ludvig Mylius-Erichsen i "Den litterære Grønlandsekspedition" langs den vestgrønlandske
kyst. På rejsen fik han ideen til en langt større og langt mere ambitiøs ekspedition til det helt ukendte Nordøstgrønland.
Danmarkshavn
Danmarkshavn var den havn hvor den første ekspedion på Østgrønland udgik fra. Den store ekspedion udgik fra. Den 17. august 1906 lykkedes det
at finde en egnet vinterhavn i en lille bugt, der fik navnet "Danmarkshavn". Her havde ekspeditionen base de næste par år. Under opholdet i Nordøstgrønland fik ekspeditionen udført alle de stillede opgaver.
GRØNLANDS FØRSTE BIL
Mylius-Erichsen var meget optaget af at få en automobil
med på ekspedionen . Han var overbevist om, at den på plan is ville den kunne skyde en større fart end hundeslæderne - 20 km i timen - ja, måske mere - og samtidig transportere en større last.
Firmaet Carl Joh. Janssen anbefalede Mylius-Erichsen en "4 H.K. luftafkølet E.L.G. Mobil (Kraftvogn ) m/ saavel for- som baglans Gang".
I 1905 havde man i Alaska afprøvet en forbedret udgave af denne vogntype, der var specielt konstrueret til kørsel i polaregne. Motoren på 4 hk blev udbygget til godt 6 hk.
Bilen kom i brug på plan havis ved Danmarkshavn, men de to maskinmestre, Weinschenk og Kofoed, havde meget mas med at holde den køreklar i den stærke kulde.
Herman Kofoed skriver i sin dagbog for søndag 14. oktober 1906:
"Hele Formiddagen arbejdede jeg med Bilen,
og en halv times Tid efter Middag jolle med den på Isen. Weinschenck og jeg blev fotograferet på Bilen, og vi er med sikkerhed de første, der har benyttet dette befordringsmiddel på 77 graders Bredde og på Havis. Vi kørte
hele eftermiddagen saalænge vi kunne se, det vil sige til Kl. 5"
Bilen blev ikke den succes, som Mylius Erichsen havde håbet på. Men den kom til
at spille en betydelig rolle for vejrobservationerne ved Danmarkshavn. Nemlig når Wegener skulle hale sine drager og vejrballoner ned. De svævede i op til tre kilometers højde, og her var bilens motor til stor hjælp. Vognens baghjul
blev klodset op, motoren startet - og så trak E.L.G. Mobilen sindigt spillet ned.
På et tidspunkt kørte bilen fast i en drive på isen ved Snenæs
nær Danmarkshavn. Det lykkedesw ikke at få den bugseret til land. Og da mændene senere vendte tilbage for at bjerge den, stak der blot en enlig stage op til markering af stedet. Bilen var sunket, og med lidt held står den måske
på bunden endnu.